Stenčas

Pozdravljeni na blogu Media Publikuma, kjer lahko preberete in pogledate, kaj počnemo, o čem razmišljamo in kaj nam ne da miru, medtem ko ne skrbimo za naše naročnike.

Na obisku pri Googlu

Dobro polovico vseh prihodkov Google ustvari preko svojih partnerjev, oglaševalskih  agencij in oglaševalcev, ki za doseganje ciljev svojih oglaševalskih akcij spletne proračune usmerjajo v iskalnik, prikazno mrežo,  Youtube in druge produkte, ki jih ponujajo in razvijajo. Zato ne preseneča, da Google zelo dobro skrbi za sprotno in redno izobraževanje svojih partnerjev.

Kot zmagovalci tekmovanja Ready to rock v Sloveniji smo imeli letos ob prehodu iz meteorološkega poletja v jesen tudi v Media Publikumu priložnost pobliže spoznati delovanje tega digitalnega velikana in prisluhniti nekaterim zanimivim govorcem iz sveta spletnega oglaševanja. Konferenca Google Partners All Stars je potekala v mestu Mountain View v ameriški zvezni državi Kalifornija, kjer je Googlov sedež. Več kot 500 udeležencev zmagovalnih agencij iz 51 držav s celega sveta se je zbralo skupaj na enem mestu in v treh dneh na odru, pred ikoničnim motivom mostu Golden Gate v ozadju, poslušalo kar nekaj odličnih govorcev. Ti so na šestnajstih predavanjih pokrili širok nabor tem, s katerimi se skoraj vsak dan srečujemo vsi, ki se ukvarjamo s spletnim oglaševanjem.

Na spletu se zelo radi pojavljajo 'buzz wordi', besedne zveze, ki napovedujejo trende, novosti in spremembe v spletnem prostoru. Ena izmed največkrat omenjenih besednih zvez na letošnjem All Stars druženju je bila 'moments marketing' ali 'micro moments', iskanje pravih trenutkov za prikazovanje oglasov uporabnikom. Včasih se je  oglaševanje namreč zdelo bolj preprosto, ljudje so zjutraj prebrali časopis, čez dan poslušali radio in se zbrali zvečer pred televizorjem, in z umeščanjem oglasov na pravo mesto smo tako lahko na dokaj enostaven način dosegli zelo veliko število ljudi. Danes je zadeva mnogo bolj razdrobljena in kompleksna, ljudje vsebino sprejemajo skozi mnogo večje število kanalov. Prav tako se je v času, ko je v veliko gospodinjstvih na voljo že televizija na časovni zamik, in ko je vedno več vsebine na voljo takrat, ko jo uporabniki želijo, ne več ob določenem času in na določenem kanalu, se spreminjajo tudi časi in dolžine izpostavljenosti posamezni vsebini. Predvsem je to očitno na spletu, kjer je lahko naš oglas samo še eden izmed množice drugih, ki ga ljudje hitro ugasnejo ali spregledajo, ali pa se z uporabo prave tehnologije in načina ciljanja pojavimo ob pravem trenutku. S tem pri uporabniku vzpostavimo dober odnos in pozitiven občutek o naši blagovni znamki ali izdelku, kar ima lahko zelo velik vpliv na dolgoročno navezanost na določeno blagovno znamko.

Ta prehod oziroma sprememba bo najbolj opazna predvsem v mobilnem okolju. Od mobilnih naprav smo danes malodane že skoraj odvisni. Eden izmed predavateljev je prosil vseh 500 udeležencev, naj dvignejo roko, če imajo v svoji lasti pametni telefon. Rezultat je bil v dvorani, polni digitalnih strokovnjakov, dokaj predvidljiv, in v zrak so švignile vse roke, ki smo jih lahko videli. In če se je tako vprašanje zdelo dokaj brez smisla za dokazovanje navezanosti na mobilne naprave, je sledila druga naloga, kjer so morali roke v zraku ohraniti vsi tisti, ki so mobilni telefon v tistem trenutku držali v roki. Samo slaba četrtina dvorane je spustila svojo roko, približno tri četrtine vseh pa je v tistem trenutku v rokah držalo svoje telefone. Ta pogled je marsikomu že dal misliti, kakšno vlogo imajo danes mobilne naprave v našem življenju. Vsi neprepričani pa so se zamislili ob zadnji nalogi, ko smo morali prižgati in odkleniti naše telefone, ter jih zamenjati z najbližjim sosedom. Dvorano je preletelo kar nekaj nelagodnih pogledov in tihega mrmranja, saj vsebina našega telefona o nas pove več kot karkoli drugega. Od zasebnih tekstovnih sporočil, poslovne elektronske pošte, slik, glasbenega okusa, socialnih profilov, že samo bežni pogled na domač zaslon mobilnega telefona lahko razkrije kar nekaj podatkov o njegovem lastniku.  

Ena izmed bolj zanimivih predstavljenih produktov je bila aplikacija Waze, novodobni klub Voznik Vozniku, ki se z radija seli tudi v digitalno okolje, in s pomočjo katere vozniki obveščajo ostale voznike o prometnih nesrečah ali zastojih. Aplikacija deluje tudi kot navigacija in izbere najustreznejšo pot glede na dogodke in zastoje, ki so jih vnesli ostali uporabniki. Waze je sicer aplikacija, ki so jo  razvili v Izraelu in jo je Google prevzel leta 2013. Kot pri večini prevzemov so se Larry Page in ekipa ob razmišljanju o smiselnosti prevzema ravnali po principu zobne ščetke. Ta princip predvideva, da se ob vlaganju v nove produkte vedno vprašajo, če bodo uporabniki nov produkt uporabljali (vsaj) enkrat ali dvakrat na dan, in če bo res izboljšal njihovo življenje. Ob pritrdilnem odgovoru na ti dve vprašanji denar praviloma nikoli ni ovira.       

Ob vseh vsebinah, ki so jih predstavljali predavatelji, smo lahko iz prve roke slišali tudi nekatere dodatne informacije o načinu razvoja in testiranju novih oglasnih oblik in novih produktov. Uporabniki smo tako, ne da bi se tega sploh zavedali, dnevno izpostavljeni velikemu številu testov in preizkusov, s katerimi poskušajo ugotoviti, kaj dobro deluje in kaj ne. Na mobilnih napravah tako med drugim trenutno pospešeno preverjajo dvojni klik na mobilne oglase, s čimer poskušajo izključiti efekt 'debelih prstov' in klikov, ki se na oglase zgodijo pomotoma.

Poleg predavanj so imeli udeleženci konference možnost vpogleda tudi v Googleplex, živčni center spletnega velikana, kjer več kot 20.000 zaposlenih vsak dan skrbi za nemoteno delovanje vseh storitev in projektov. Iz filmov, televizijskih serij in spletnih prispevkov si je vsak od nas verjetno že ustvaril sliko o Googlovem idealnem delovnem okolju, kjer lahko zaposleni igrajo odbojko na mivki v sredini glavnega kompleksa, nabirajo polne pladnje brezplačne hrane in pijače, se po kompleksu prevažajo z živo pisanimi kolesi, hodijo k frizerju in še bi lahko naštevali. In dejansko stanje za naključnega obiskovalca ki se iz radovednosti sprehodi mimo, niti ni drugačno od njegove predstave o podob Googla. Kolesa so brez posebnega sistema za izposojanje na voljo vsakemu obiskovalcu in med vožnjo po ogromnem kompleksu lahko opazimo tako zagrete igralce odbojke kot številne zaposlene, ki s pladnji, polnimi hrane, iščejo prostor za prijetno kosilo ali večerjo. Ena izmed popularnih šal med zaposlenimi je pravilo o dodatnih kilogramih, ki jih vsi novinci pridobijo ob začetku njihove službene poti v Googlu, ko imajo prvič na voljo neomejeno količino hrane. To je šlo celo tako daleč, da so morali opraviti nekaj raziskav, kako razvrstiti posamezne vrste hrane v jedilnici, da bi ljudje posegali po bolj zdravi hrani. Na koncu so solatni bar postavili tako, da se mu ob poti proti mizam uslužbenci niso mogli izogniti. Na ta način so vzbudili slabo vest in skoraj prisilili lačne zaposlene, da so si na svoj pladenj naložili tudi nekaj bolj zdrave zelenjave.

Kljub vsem ugodnostim, ki so jih deležni Googlovi zaposleni, je treba še vedno upoštevati, da gre vendarle za podjetje, ki mora ustvarjati prihodke, da preživi. Zato je, v sicer zelo prijetnem delovnem okolju, vseeno potrebno opraviti veliko dela, analiz, raziskav, pogovorov in sestankov, da še naprej ohranjajo vodilno vlogo na področju spletnih iskalnikov in razvijajo nove produkte in načine, s čimer bodo neprestano izboljševali uporabniško izkušnjo in oglaševalcem ponujali vedno nove in učinkovitejše načine za doseganje pravih uporabnikov v pravih trenutkih.